lunedì 14 luglio 2008

Playing in this days






Camané porque é dEUS, e a Scarlett porque sim.

6 commenti:

alex ha detto...

não consigo gostar da scarlett. a gaja a cantar tom waits soa-me sempre a heresia.

Scarlata ha detto...

Deixo aqui um excerto de uma intervista com ele:
"Pitchfork: I'm sure you know Scarlett Johannson is recording an album of your songs?

Tom Waits: Well no, I read about it in the paper.

Pitchfork: No one consulted you beforehand?

Tom Waits: No, no. But, you know, more power to her.

Pitchfork: Are you excited to hear it?

Tom Waits: I don't know if I'm excited to hear it, but I'm curious. People make songs so that somebody else will hear them and want to do them. I guess it's an indication that the songs aren't so ultra-personal that they can't possibly be interpreted by anyone else. I've seen her in movies. I don't know what she's going to do with the tunes. When you get a hold of somebody else's song, you make it your own. That's all you can do. And that usually requires a certain amount of tailoring. Cut the sleeves off, lay some buttons. Everybody does something different to a song, that's the tradition.

Pitchfork: In your artist's statement for the new record, you say that your voice is really your instrument, which certainly seems true to anyone who has ever heard your records. Some of my favorite singers are the ones who sound a little out of control. Are you ever surprised or offended by what your voice can or cannot do?

Tom Waits: If you're still pushing the envelope and wanting to find out what this baby can do, or if you're still trying to imitate things-- most people start out by imitating. Slowly you develop your own voice. I like vocal word stuff. But I don't always write with an instrument, I usually write a capella. It's more like drawing in the air with your fingers. It's closest to the choreography of a bee. You're freer. You have no frets to constrict you, there are no frets on your voice, and that's a good feeling. So for composing melody, it's something you can do anywhere".

é um grande o gajo!

blue ha detto...

eu cá estou mais camané do que scarlett, acho o disco desta última horrível... a rapariga é bela e uma actriz inesquecível, mas canta mal. e acho a tão louvada produção das suas versões demasiado teatral? artificial?

mil vezes o tom waits, é grande sim senhor :)

blue ha detto...

quem me dera que viesse a portugal cantar, o tom waits, quem me dera poder dar um saltinho a barcelona, o local mais próximo em que ele estará, nesta tournée... :(

Scarlata ha detto...

eheheh eu estou de acordo com vosotras chicas, voces é que nao ligam ao que eu digo... eu estava curiosa, quis dar-lhe uma chance. Nao aprecio grande coisa o disco embora haja uma ou outra cançao que se ouve... e pronto gosto muito mais do tom como é obvio. :O

menina alice ha detto...

Camané é DEUS. Agora vou ouvir, prontoS!